شناسهٔ خبر: 178178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و رگلاژ بیش از ۲ هزار کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان اردبیل

سیستان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و جاده شنی و خاکی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل در بازدید از راه‌های روستایی گفت: در ۶ ماهه گذشته ۹۶۰ کیلومتر از  کانال های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران ۵۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل را  روکش آسفالت اجرا کرده اند، افزود: در این مدت بیش از ۹ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ ها انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۶ ماهه گذشته خط کشی ۱۹۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده ۱۷۲ کیلومتر شیب شیروانی راه‌ها اصلاح شده است.

خیاوی در این مدت از رفع افتادگی ۲۹۲ کیلومتر از شانه راه شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان شد: در ۶ ماهه گذشته ۲۰ مورد رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی و ۳۷ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز مسدود شده است.

وی در مدت یاد شده جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه، تعمیر و نصب حدود هزار مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌های شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماه گذشته راهداران بیش از هزار عدد تابلوهای الزامی در راه‌ها نصب و ۲۷۷ عدد از سرعت‌کاهای آسفالتی و مجازی را تعمیر، اصلاح، نصب و رنگ آمیزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۴۵۰ مورد گشت حریم در راه‌ها در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم، ۳۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی، ۱۰۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز متوقف، ۸۷ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع‌وقمع، ۷۱ مورد توقف کار واخطار به متخلفان ابلاغ شده و از ۶۲ مورد درختکاری و حفاری غیرمجاز جلوگیری شده است.

خیاوی در مدت یاد شده از جابه‌جایی بیش از هزار تن کالا و بار توسط ۳۳ شرکت فعال در حوزه حمل کالا در شهرستان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۸۲ هزار و ۷۰۹  برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته ۴۴۲ هزار و ۶۴۰ نفر مسافر توسط ۲۵ شرکت مسافربری از شهرستان اردبیل به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند، گفت: این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۶۴ هزار و ۴۳۰ سفر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل انجام ۲۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع لکه گیری و رفع چاله، تنقیه و لایروبی ۱۵ دستگاه پل‌ها، تعمیر ۳۰۴ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، مونتاژ و اصلاح ۴۰۰ عدد تابلوی انتظامی، رنگ آمیزی ۴۴۰ عدد پایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۴۰ عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن و شن ریزی راه‌های شنی و شانه راه‌ها به مقدار ۴ هزار مترمکعب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی گفت: در مدت یاد شده راهداران از ۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی موجود نگهداری کرده و در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ۸۶ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند.